Benodigde documenten in Spanje
Wanneer u een woning in Spanje heeft gekocht en gaat verhuizen naar de Spaanse kust moeten er natuurlijk een aantal zaken geregeld worden. De documenten die u nodig heeft om officiële zaken te regelen zullen per regio in Spanje verschillen, waardoor een goede voorbereiding op z’n plaats is. Of u nu een N.I.E. nummer gaat aanvragen, een registratie certificaat wilt verkrijgen of uzelf gaat inschrijven bij een Spaanse gemeente, is het raadzaam om over de volgende documenten te beschikken:
- paspoort
- pasfoto’s
- uittreksel geboorteregister
- papieren ziektekostenverzekering
- burgerlijke staat, papieren om dit te bewijzen
- arbeidscontract, loonstrook, of financiële gegevens van uw eigen bedrijf
- uitschrijving uit uw gemeente waar u in Nederland verbleef
- eigendomsbewijs, huurcontract of andere documenten om aan te tonen dat u een
- woning in Spanje heeft.
- bewijs dat u kunt voorzien in levensonderhoud in Spanje
Nuttige links over verhuizen naar Spanje:
Emigreren naar Spanje. Wat te doen?
Bijzondere documenten